söndag 1 juli 2012

DEN GODA FÉEN

Börjat städa i mina källarförråd. Inser att jag måste göra mig av med massor av saker. Först gick jag igenom min dotters leksaker. Skulle jag slänga eller spara eller rent av ge bort. Kom fram till att det var nog inte helt fel att ge bort lite av dem. Bättre att komma till nytta än att hamna på soptippen.

Sagt och gjort. Det blev Cindy-dockor med tillhörande kläder, skor och stövlar till en liten flicka en trappa upp. Hoppas hon har glädje av dessa.

Jag hade sparat en Emmaljunga dockvagn anno 1976. Kanske inte lika lyxig som de som finns idag, men hu vad söt den var. Röd med sufflet som kan fällas upp och ner, regnskydd över dockorna så de inte blir blöta. Ja, ni som är lite äldre minns säkert dessa vagnar vi hade till våra ungar.

Bland alla sakerna hittade jag också en söt liten strykbräda. Bra att ha när man ska stryka dockkläderna.


Här blir det åka av



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar