söndag 1 juli 2012

ETT BESÖK

När vi nu ändå var på väg upp till Växjö med dockvagn och annat smått och gott jag hittat i källaren, var det dags för ett besök hos min far.

Som jag nämnt tidigare hyr han lägenhet på ett äldreboende. Ibland när jag kommer dit är allting bra, pappa påklädd, ätit frukost och kanske t o m är ute och kör med sin rullstol. Ja, från att ena dagen har klarat det mesta själv sitter han idag i rullstol och behöver hjälp med allt. Igår var det inte alls bra.

Vi ringer på dörren strax efter 11.00, persiennerna nerdragna, pappa ligger under täcket, svår att väcka, vet knappt vem som kommer. Jag larmar personalen och undrar naturligtvis varför han fortfarande ligger och sover. Svar - han vill inte stiga upp. Undrar också om han inte ska upp och äta lunch. Svar - han vill inte äta någon lunch idag.

Efter mycket om och men stiger han upp, får sin lunch. Efter lunch tar vi honom på en liten promenad och sitter sen ute och njuter av det fina vädret. När vi åker därifrån ser han pigg ut men fortfrande mycket förvirrad.

Sen var det dags att åka till mammas grav med en liten blomma. Det var hennes födelsedag igår. Inte utan att jag känner mig som en väluppfostrad dotter.



Trippen avslutades hos lillasyrran som bjöd på kaffe och en härlig blåbärs- och hallonpaj ute i trädgården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar