tisdag 20 december 2011

JULGODIS
På "gottebordet" bland äpplen, apelsiner, clementiner, nötter av alla de slag, fikon och dadlar måste det bara finnas lite julgodis också.


 Idag har jag gjort den obligatoriska knäcken som blev riktigt god, lite seg men "gud" vad den varar länge. Tidigare har jag gjort Annas julsurprise, en underbar god liten rackare.



Ett måste på mitt godisbord är en ask Aladdin. Varför ska butikerna krångla till det, Aladdin är RÖD inte brunsvart. Förstår att de kommit fram med en ny sort med mörk choklad, det ska ju vara nyttigare, men en RÖD blir det även i år hos mig.






Sen är det ju den där lilla blå skålen som fanns hemma hos mina föräldrar och som nästan alltid var fylld med Non Stop. Blir nog att inhandla en påse för att fylla den.  


2 kommentarer:

  1. Glömde fråga efter din bloggadress när vi träffades på födelsedagskalaset i lördags, men hade turen att hitta den på barnbarnets blogg. Mysiga inlägg du har! Jag följer gärna här i fortsättningen./ B.

    SvaraRadera
  2. Klart Aladdin ska vara röd. Här hemma FÅR man äta ur understa lagret, fast det första lagret inte är slut. (Gissa vem som har infört den regeln...)

    Idag hade vi avslutning på jobbet. Dags för några dagars julledighet, åh så skönt det ska bli!

    Stor julkram!

    SvaraRadera