torsdag 22 december 2011

SKINKAN KLAR

Ibland är jag väldigt bekväm, ibland inte, när det gäller att göra vissa hushållssysslor. Jag kan köpa färdiga köttbullar, färdig rödbetssallad, färdig inlagd sill och lite annat smått och gott, men julskinkan vill jag koka, under lock och i flera timmar. Så också i år.


Ljuvligt god, lagom med fett. När skinkan är lagom varm måste jag bara testa på vörtbröd och ett glas julmust, mums.

Idag blev det också två limpor bröd eftersom dopp i grytan hör till julen. Det var ju så vi gjorde i Småland och jag tycker att vissa traditioner är bara så kul att ta med sig.




I mogon blir det att rimma på julklapparna och det där sista som bara måste inhandlas.

1 kommentar:

  1. Åh Britt, så mycket gott du gjort. Både bakverk, godis och julmat. Jag tänkte julstöka imorgon, vi ska nämligen ha julafton här hos oss. Idag hade vi julavslutning och fick lyssna till vacker julsång i kyrkan. Det känns allt lite konstigt att inte ha dig där, det är även märkligt att luncha utan dig. Jag unnar dig all ledighet och det är härligt att se hur du njuter av livet. Jag önskar dig en god, härlig och fantastisk jul!

    SvaraRadera