måndag 19 december 2011

SÅ VAR DET DÄR MED JULGRAN

För många år sen övergick jag från en doftande, barrande gran till en plastgran och på den vägen är det. Den får en dusch varje år och sen upp från källaren. Alla grenar sitter bara jämt fördelade. Kulorna hänger precis där jag vill att de ska hänga, gör de inte det är det bara att böja till grenen lite. Vilken uppfinning!



I går kände jag verkligen för att klä granen. Sagt och gjort, nu var det bara att välja vilket tema det skulle vara i år. Upp med alla plastlådor med kulor, testa och testa igen. Till slut blev det rött och guld. Eftersom jag tycker mycket om kulor i granen blir det oftast bara det, men har jag någon ängel i passande färg hänger jag också upp dessa. Hittade tre stycken i guld - tjusigt.

Granen hade jag sen tänd hela kvällen, men var jag nöjd med resultatet? Det är inte lätt att få en stor julgran att se ståtlig ut i en tvårumslägenhet. Så vad händer? Mitt i natten börjar jag plocka ner kulor, änglar och glitter igen. I morse hamnade den åter i källaren och nu har jag bestämt att där får den stå. Kanske blir det soptippen nästa.

Brukar varje år göra den fin till nyår. Då åker alla julkulor ner och snövita kulor pryder den fram till Knut ta över.


Min julgran i år blir i stället en söt liten bordsgran, Inte helt fel.

Måste lära mig att ta "vettiga" foton..... Varför inte en kurs i denna ädla konst ho ho ho.

1 kommentar:

  1. Och jag som tyckte att den stora granen var jättefin! Fast den lilla fungerar ju bra den också.

    Du, jag hittade en "knapp" där jag kunde ställa om till det gamla gränssnittet igen. Halleluja! (Fast be mig inte förklara hur jag gjorde...)

    Kram på dig!

    SvaraRadera