måndag 12 december 2011

USA-SAMTAL

I natt hade jag ett long distance talk med min dotter. Efter våra samtal är jag helt lyrisk, underbart att höra hennes röst. Vi försöker ringa eller skypa minst en gång i veckan, men så är det ju det där med tiden. Kvällstrött har jag aldrig varit så det passar mig ganska bra att störa dem lite vid middagen (intas alltid senare på kvällen hos dem).

GrandpaD, C och min prins

Family D

Julgranen klädd, ljus i alla fönster, pepparkakorna och lussekatter bakade, julklappar inhandlade i helgen. Hur hinner heltidsarbetande föräldrar med en 4-årig son med allt detta? Är det kanske så att jag själv har glömt hur effektiv jag var i den åldern.


På lördagen åkte far och son för att köpa julklapp till mamma, grandpa och övriga julfirare hos dem. Dagen började med en stor brunch på ett mysigt ställe, sen var det bara att ta itu med klapparna.


Sonen fick order av mamma att han skulle titta ut en julklapp till pappa som de dagen efter kunde åka och köpa. Sagt och gjort. Hem kom en strålande, hemlighetsfull gosse och visst hade han förslag. Pyjamasbyxor med häftiga figurer på. Dessa inhandlades dagen efter. Sen var dags att slå in alla paket. En liten tomtenisse gick runt och tryckte och kände på alla paket. Vilken lycka i den åldern!

2 kommentarer:

  1. Vilken söt tomte! Han börjar bli stor. Jag kan förstå att det är spännande med alla klappar. Ha det gott i julbaket!

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att din svärson inte pratar svenska; annars hade ju julklappen inte blivit någon överraskning efter dagens inlägg! ;-)

    Visst är Skype världens bästa uppfinning! Min mor tycker det känns som om vi sitter hemma hos varandra och fikar när vi egentligen sitter i varsin soffa 14 mil ifrån varandra. Fiffigt det där!

    Ha en fortsatt fin vecka, lilla vårtroll!
    /Fröken Grön (som kommenterar anonymt idag. På arbetstid. Hmmmm...)

    SvaraRadera