onsdag 4 juli 2012

EN SLAPPEDAG

Vaknade tidigt till en solig morgon, inte ett moln på himlen. Var det idag sommaren skulle komma?

På med "kaffehurran", ett måste på morgonen, och sen njuta på balkongen. Så vackert mina blommor prunkar i krukor och balkonglådor.



I år är det petuniornas år. Småblommiga roliga petunior. Jag brukar inte plantera dessa för jag tycker att de är svåra eller så trivs de inte hos mig, men i år är det annorlunda. Jag har tre olika sorter i balkonlådorna, en rosa, en i mörkt lila och en blå. Den blå är den vanliga som funnits i "tusen" år.

Underbara små lila blommor


En rosa pelargonia och en snöflinga trivs också tillsammans i lådorna.

Den andra lådan är planterad spegelvänd. Blev snyggt!


I en kruka på pallen har jag en annan sorts petunia också den i rosa. Pallen skulle jag ha målat i en häftig sommarfärg men jag har inte blivit färdig till detta. Det kommer, det kommer.


Det fina vädret höll inte i sig men varmt och skönt. Så det blev i alla fall en "slappedag" på balkongen med en bra ljudbok.


 Petunian i kruka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar